Το PECS αποτελείται από έξι φάσεις. Ο πρωταρχικός στόχος του PECS είναι να διδάξει τη λειτουργική επικοινωνία. Η έρευνα έχει δείξει ότι ορισμένοι μαθητές που χρησιμοποιούν το PECS αναπτύσσουν ταυτόχρονα και ομιλία. Η χρήση του PECS δεν απαιτεί σύνθετο και ακριβό υλικό. Μπορεί να κατασκευαστεί και από τους ίδιους τους γονείς (με συμβουλές από τους ειδικούς), καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ντοσιέ επικοινωνίας με Velcro,οι εξατομικευμένες εικόνες PECS του παιδιού και μια βάση επικοινωνίας στην οποία το παιδί θα χτίζει φράσεις και προτάσεις.  

Οι Έξι Φάσεις του PECS® 

 

 

ΦΑΣΗ Ι: Πως επικοινωνώ  

Τα άτομα μαθαίνουν να ανταλλάσσουν μεμονωμένες εικόνες για αντικείμενα ή δραστηριότητες που πραγματικά θέλουν 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΑΣΗ II: Απόσταση και επιμονή. 

Ακόμα χρησιμοποιώντας μεμονωμένες εικόνες, τα άτομα μαθαίνουν να γενικεύουν αυτή τη νέα δεξιότητα χρησιμοποιώντας τη σε διαφορετικά μέρη, με διαφορετικούς ανθρώπους και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Επίσης διδάσκονται να είναι πιο επίμονοι στην επικοινωνια 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΑΣΗ ΙΙΙ: Διάκριση εικόνας 

Τα άτομα μαθαίνουν να επιλέγουν ανάμεσα από δύο ή περισσότερες φωτογραφίες για να ζητήσουν τα αγαπημένα τους πράγματα. Αυτά τοποθετούνται σε ένα βιβλίο επικοινωνίας PECS—όπου αποθηκεύονται οι εικόνες και αφαιρούνται εύκολα για να διευκολύνουν την επικοινωνία. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΑΣΗ IV: Δομή πρότασης 

Τα άτομα μαθαίνουν να κατασκευάζουν απλές προτάσεις σε μια αποσπώμενη λωρίδα προτάσεων χρησιμοποιώντας μια εικόνα «Θέλω» ακολουθούμενη από μια εικόνα του στοιχείου που ζητείται.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χαρακτηριστικά & Επέκταση Γλώσσας  

Τα άτομα μαθαίνουν να επεκτείνουν τις προτάσεις τους προσθέτοντας επίθετα, ρήματα και προθέσεις. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΑΣΗ V: Αποκρινόμενη Αίτηση 

Τα άτομα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το PECS για να απαντούν σε ερωτήσεις όπως για παράδειγμα: "Τι θέλεις;" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΑΣΗ ΣΤ': Σχόλια 

Τα άτομα διδάσκονται να σχολιάζουν απαντώντας σε ερωτήσεις όπως «Τι βλέπεις;», «Τι ακούς;» και «τι είναι αυτό;» Μαθαίνουν να συνθέτουν προτάσεις που ξεκινούν με «βλέπω», «ακούω», «αισθάνομαι», «είναι ένα...» κ.λπ. 

Το PECS είναι ένα μοναδικό εναλλακτικό/αυξητικό σύστημα επικοινωνίας που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ το 1985 από τον Andy Bondy, PhD, και τον Lori Frost, MS, CCC-SLP. Το PECS εφαρμόστηκε για πρώτη φορά με μαθητές προσχολικής ηλικίας που διαγνώστηκαν με αυτισμό στο Πρόγραμμα Αυτισμού του Ντέλαγουερ. Έκτοτε, το PECS έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε όλο τον κόσμο με χιλιάδες μαθητές όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διάφορες γνωστικές, σωματικές και επικοινωνιακές προκλήσεις.Το πρωτόκολλο διδασκαλίας PECS βασίζεται στο βιβλίο του B.F. Skinner, Verbal Behavior, και στην ανάλυση εφαρμοσμένης συμπεριφοράς ευρέος φάσματος. Σε όλο το πρωτόκολλο χρησιμοποιούνται συγκεκριμένες στρατηγικές προτροπής και ενίσχυσης που θα οδηγήσουν σε ανεξάρτητη επικοινωνία. Το πρωτόκολλο περιλαμβάνει επίσης συστηματικές διαδικασίες διόρθωσης σφαλμάτων για την προώθηση της μάθησης εάν παρουσιαστεί σφάλμα. Δεν χρησιμοποιούνται λεκτικές προτροπές, δημιουργώντας έτσι την άμεση έναρξη και αποφεύγοντας την άμεση εξάρτηση.

https://pecs.com/picture-exchange-communication-system-pecs/ 

pecs_phase-I.png
pecs_phase-II.png
pecs_phase-III.png
pecs_phase-VI.png
pecs_phase-IV.png
pecs_phase-V.png
pecs_phase-AT.png
pecs. εναλλακτικη επικοινωνια. λογου τεχνη. λογοθεραπεία. Κέρκυρα

Λόγου Τέχνη | Κέρκυρα | Λογοθεραπεία-Φωνοθεραπεία-Ειδική Αγωγή-Πρώιμη Παρέμβαση-Ομάδες Γονέων